Traian Băsescu critică agenda sesiunii plenare a Parlamentului European: Nu s-a găsit timp să discutăm despre o rezoluție pentru Republica Moldova

Europarlamentarul Traian Băsescu (PMP, PPE) a criticat vineri, într-un mesaj pe Facebook, faptul că agenda sesiunii plenare a Parlamentului European de săptămâna viitoare nu cuprinde și o dezbatere cu privire la situația din Republica Moldova în urma alegerilor prezidențiale care au avut loc în această țară duminica trecută și care au fost câștigate de candidata pro-europeană Maia Sandu.

,,Ethiopia vecină cu Uniunea Europeană, Republica Moldova în Cornul Africii. Sunt în pragul revoltei privind la agenda Plenarei Parlamentului European de săptămâna viitoare. În timp ce s-a găsit timp să discutăm despre Ethiopia, nu s-a găsit timp ca în cele 5 zile de sesiune plenară să discutăm o rezoluţie pentru Republica Moldova, care are nevoie de sprijin acum!”, a scris fostul președinte al României.

Rezultatele alegerilor prezidențiale din Republica Moldova au fost discutate joi de miniștrii de externe din țările membre ale UE, care s-au reunit în format videoconferință. Cu acest prilej, ministrul român de externe a prezentat omologilor din statele membre o evaluare de etapă a rezultatelor alegerilor prezidenţiale din Republica Moldova, cu accent pe semnificaţia victoriei candidatului pro-european Maia Sandu şi implicaţiile pe care acest rezultat le va avea asupra consolidării relaţiei dintre UE şi Republica Moldova. În plus, ministrul Bogdan Aurescu a accentuat importanţa continuării şi intensificării sprijinului UE pentru viitorul european şi democratic pentru care au votat cetăţenii din Republica Moldova.

Liderii europeni au asigurat-o pe Maia Sandu și pe cetățenii Republicii Moldova de sprijinul UE pe calea reformelor democratice și pentru construirea statului de drept.